Hoppa över till innehåll
Blacksnow heter nu Steep & Deep - skandinavisk skidbutik
Blacksnow heter nu Steep & Deep - skandinavisk skidbutik

Vanliga frågor

HUR VET JAG ATT MIN ORDER BLIVIT REGISTRERAD?
Du får en orderbekräftelse till mailadressen du angav vid köpet. Om du inte får en orderbekräftelse efter att du har gjort en order kan det betyda att köpet inte genomfördes. Hör då av dig till oss så hjälper vi dig.

JAG HAR INTE FÅTT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE?
Om du lagt en order hos oss men inte mottagit en orderbekräftelse kan det bero på att du angett fel mailadress eller att den av någon grund inte har gått igenom. Hör av dig till oss på mail@black-snow.se och fråga om vi har en order registrerad på dig så kan vi kontrollera din e-mail adress och maila dig din orderbekräftelse. 

KAN JAG BETALA MED KORT?
Ja, du kan betala med VISA och Mastercard.

NÄR KOMMER FAKTURAN?
Har du valt att betala med Klarna faktura så kommer fakturan att skickas ut från Klarna till din email. Fakturan skickas ut den dag som vi skickar din order från vårt lager, eller dagen efter. Har du valt att betala med Klarna Konto, vilket innebär avbetalning, skickar Klarna ut en faktura per post månaden efter. Du kan välja om du vill betala allt omgående eller vänta.

JAG GLÖMDE SKRIVA IN MIN RABATTKOD
Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på bästa sätt.

MIN RABATTKOD FUNGERAR INTE
Kontrollera gärna stavningen en extra gång och se efter om det finns någon angiven giltighetstid för koden. Annars ber vi dig kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på bästa sätt.

VAD KOSTAR FRAKTEN?
Frakten är gratis vid köp över 500 kr. Handlar du för under 500 kr så tillkommer en fraktavgift på 39 kr.

HUR LÅNG TID TAR LEVERANSEN?
Vår leveranstid är normalt 1-2 arbetsdagar från beställningsdatum. Vårt mål är att skicka ut din beställning senast dagen efter att du har gjort den. Ibland kan det dock ta 1-2 dagar extra på grund av förseningar hos fraktbolaget eller om belastningen på vårt lager är ovanligt hög.

HUR SKICKAR NI PAKETEN?
Din order skickas med PostNord eller UPS. Vi sänder alltid skidor och snowboards med UPS, då de hanterar våra långa och stora paket.

VILKET OMBUD KOMMER PAKETET TILL?
Ombudet väljs baserat på ditt postnummer och storlek på paketet.

HUR VET JAG ATT MITT PAKET KOMMIT FRAM?
Så fort din order kommit hela vägen fram till utlämningsstället skickas en avisering via SMS eller e-mail.

MIN TRACKINGLÄNK FUNGERAR INTE
Det händer ibland att länken inte fungerar. Skriv eller ring till oss på kundtjänst så hjälper vi dig att tracka din beställning.

MIN LEVERANS HAR INTE KOMMIT
Vi har upplevt att några kunder inte får besked om att deras beställning ligger till uthämtning. Om du inte har fått besked om din beställnings ankomst efter 3 arbetsdagar är det en bra idé att följa din order via trackinglänken. Genom den kan du alltid följa din order steg för steg för att se var din order är. 
Ditt trackingnummer är även ditt kolli-id, som du kan ange hos ditt ombud. Om detta inte är möjligt så kan du kontakta oss i kundtjänst, så kollar vi upp det för dig.

VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET?
För varor som kommer i retur till oss på grund av ej uthämtat paket debiterar vi 150 kr. Detta är för att täcka de dubbla frakterna, administrativa kostnader samt för plock och uppackning av varor.

  

HUR GÖR JAG EN RETUR?
När du fick paketet borde det ha funnits en returetikett som du enkelt kan kasta på lådan så att du kan returnera den till oss.

Om det har försvunnit eller om vi har missat att inkludera det i ditt paket, skicka ett e-postmeddelande till mail@black-snow.se och ange ditt beställningsnummer så får du en etikett som du kan skriva ut och klistra in på returpaketet.

VAD KOSTAR EN RETUR?
Returen är alltid gratis.

HUR BYTER JAG EN PRODUKT?
Vi hanterar inga direkta byten. Om du önskar byta en eller flera av dina mottagna varor mot någon annan, så sköts det som en vanlig Ångerrätt/Retur. Dvs, du skickar tillbaka det du inte vill ha, och vi skickar tillbaka pengar. De nya varorna som du önskar köpa beställer du som vanligt i vår shop.

NÄR BLIR JAG ÅTERBETALD?
Vi strävar efter att betala tillbaka beloppet så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Observera att vi måste ha mottagit varan i retur för att kunna börja behandla din retur.

HUR BLIR JAG ÅTERBETALD?
Har du betalat med kort återförs summan till kortet som användes vid köpet. Har du redan betalat din faktura kommer du få ett mail från Klarna med återbetalningsuppgifter.